Groene smoothies

10 Redenen om te beginnen met groene smoothies

10 Redenen om te beginnen met groene smoothies

10 Redenen om te beginnen met groene smoothies

Ik val maar meteen met de deur in huis.

Als je gezonder wilt eten en drinken, je vitaler wilt voelen, meer energie wilt hebben en minder moe wilt zijn, dan is het een goed idee om meer goede voedingsstoffen zoals eiwitten, calcium, vitaminen en goede koolhydraten tot je te nemen. De gemiddelde Nederlander probeert dit te bereiken door overdag fruit te eten en bij het avondeten voldoende groente, aardappelen etc. Dit naast al ons andere pogingen overdag gezond genoeg te eten. En vaak is dat voldoende. Maar het kan gezonder, energieker en leuker. Drink smoothies als aanvulling op je dagelijkse maaltijden!

Groene smoothie
Groene smoothie

125 Groene Smoothie Recepten

Probeer het E-book 125 Groene Smoothie Recepten met 4 Bonus E-books om dagelijks te profiteren van de vele voordelen van het drinken van groene smoothies.

De 10 redenen om deze nieuwe gewoonte te introduceren in je dagelijks leven zijn:

  1. Je zult voldoende groente en fruit eten/drinken. De norm van het Voedingscentrum is om 200 gram groente en fruit per dag te eten. Dit is makkelijk haalbaar met groene smoothies
  2. Je zult een betere spijsvertering en stoelgang krijgen
  3. Door groene smoothies te drinken heb je minder behoefte aan ander (zoet en minder gezond) eten
  4. Verlies van lichaamsvet door gezonder eten/drinken en dus minder behoefte aan ander minder gezond eten
  5. Alle vitaminen en mineralen hebben een gezond effect op je huid en dat zie je!
  6. Door alle anti-oxidanten neemt je weerstand toe
  7. Wanneer je zorgt voor voldoende eiwitten in je smoothie dan heeft helpt dat bij de opbouw van je spieren en onderhoud van je organen
  8. Meer energie door de groene kleurstof chlorofyl in bladgroente verantwoordelijk voor fotosynthese in een plant waardoor koolhydraten en zuurstof ontstaan. Zuurstof is energie!
  9. Door toevoegingen van bijvoorbeeld chiazaad, hennepzaad, goijbessen etc. krijg je extra goede voedingsstoffen binnen zoals goede vetten, eiwitten, calcium, ijzer en magnesium
  10. Oneindig veel smoothie combinaties zijn mogelijk. Houd je van fris en zoet? Gebruik dan sinaasappel als ingrediënt. Houd je van romig en vol? Kies dan banaan en avocado. Ook kruiden kunnen toegevoegd worden voor een expliciete smaak!

Vind en lees 125 recepten in het E-book 125 Groene Smoothie Recepten met 4 Bonus E-books. Leef (nog) gezonder en geniet!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *